Wednesday, March 22, 2006

ΦΟΥΡΦΟΥΡΙΑΣΤΕΙΤΕ

Το ρήμα φουρφουρίζω ήταν ανύπαρκτο μέχρι που εφευρέθηκε σε κάποια κουζίνα. Ετυμολογικώς μιλώντας προέρχεται εκ του" φουρ φουρ" μετά την πρόσθεση της γνωστής επιθετικής κατάληξης -ιστός . Φουρφουριστός, φουρφουρίζω, φουρφουριάζομαι κλπ
Τι είναι όμως το "φουρ φουρ" ; Αγνωστον... Μπορεί να είναι ακόμη και γούνα εις διπλούν!
Πάντως σίγουρα είναι αφράτο, απαλό, φουσκωτό και φουρφουρένιο.
ΥΛΙΚΑ
1 πακέτο φύλλο κρούστας
6 αυγά
1 μπουκάλι σόδα
1 4 γραβιέρα τριμμένη στον χοντρό τρίφτη στο χέρι
1 4 λαδοτύρι Μυτιλήνης τριμμένο ομοίως
14 μαστέλο Χίου τριμμένο ομοίως
14 έμενταλ τριμμένο ομοίως

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Προθερμαίνετε τον φούρνο στους 200 με αέρα.
( Το γράφω πρώτο διότι όλοι και όλες εκεί την πατάνε)
Παίρνετε ένα ταψάκι μέτριο όχι το μεγάλο μέγεθος το αλείφετε με το πινέλο και σπορέλαιο και στρώνετε το πρώτο φύλλο κανονικά. Το δεύτερο , τρίτο, τέταρτο, πέμπτο τα στρώνετε ...φουρφουλιαστά κοινώς με πολλές πτυχές και αέρα ανάμεσα . Ρίχνετε όλα μαζί στα τυριά ανακατεμένα και προσέξτε μην τα πατάτε γενικώς και στουμπώσουν .
Αφράτα, αφράτα όλα τα υλικά.
Μετά βάζετε τα ύπόλοιπα φύλλα φουρφουρ με σπορέλαιο πάντα και το τελευταίο ίσιο. Κόβετε με μαχαίρι μέχρι κάτω κάτω την πίτα σε τετράγωνα κομμάτια. Χτυπάτε τα 6 αυγά. ( Αν σας φαίνεται βαρειά αφαιρέστε κρόκους αλλά όχι ασπράδια)
Τους ρίχνετε και λίγη σόδα αφού ανακατευτούν καλά. Ρίχνετε το μείγμα στο ταψί και κουνάτε γρήγορα να πάει παντού ενώ βάζετε αμέσως και την υπόλοιπη σόδα από πάνω.
Εδώ θα έχετε ένα αφρισμένο πια ταψί που θα το χώσετε στον φούρνο στους 200 για να φουσκώσει και μετά στους 150 για 40 λεπτά.
Πριν την κόψετε πρέπει να κρυώσει κανά 15 διότι θα σας βγουν τα τυριά από τα πλαϊνά ( την έχω πατήσει, την έχω πατήσει)
Είναι κούκλα αλλά τρώγεται μόνο την ίδια μέρα άντε μέχρι πρωϊ της επομένης!

26 Comments:

Blogger Βασιλική said...

ρε μπας και εισαι ο Μαμαλακης?... πολυ συνταγη!
λειπεις τοσες μερες, γυρνας, και μας ποσταρεις συνταγη?...
ημαρτον παναια μου.....

12:29 PM  
Blogger Λαμπρούκος said...

Μήπως να μου δώσεις και τι τηλέφωνο από κανένα γυράδικο στη γειτονιά μου γιατί εγώ αυτά αποκλείεται να τα φτιάξω...

12:54 PM  
Blogger Αθήναιος said...

Για κάποιο λόγο που δεν μπορώ να εξηγήσω με σαφήνεια όσες φορές το έχω διαβάσει κάθομαι κ χαχανίζω. Δεν έχει να κάνει με τη συνταγή που είναι σωστή. Αλλά ας το αφήσω εδώ.

Σ'ευχαριστώ για το ΠΑΡΑ πολύ γέλιο που έριξα απόψε αν κ δεν μπορούσα να μοιραστώ το αστείο με κανέναν γιατί πώς να εξηγήσω γιατί γελάω τόσο.Όμως κοίτα.Επειδή εσύ μπορείς να τα γράφεις ετσι δεν σημαίνει πως.... Άστο. Θα χάσω έτσι κ αλλιώς.

Τη σόδα σου είπαν τουλάχιστον γιατί τη βάζουμε;Για να αφρίσει(ΛΟΛ) ή υπάρχει,λες, κάποιος λόγος; ΛΟΛ

1:40 PM  
Blogger Composition Doll said...

orlando????

Με παντρεύεσαι? Θα είμαι καλή και υπάκουη!
:))))))))

1:53 PM  
Blogger Λαμπρούκος said...

Αθήναιε, εσύ παντρεύεσαι εμένα γιατί ο άλλος δε ξέρει τι να κάνει και με τη σόδα?

2:56 AM  
Blogger Αθήναιος said...

Γάμο με παπά κ με κουμπάρο, δε δύναμαι γιατί ένα μυστήριο πράγμα με τις βέρες. Στο χέρι την έχω φορέσει, σα λαιμαριά στο λαιμό μου έχει φανεί κ δεν το ξανακάνω αλλά αν πω το ναι θα μαστε ωσεί παντρεμένοι.

Πω πω...θα γίνω κ κύριος Νομάρχου. Χλιδή. Θα είμαστε το πιο τρέντυ ζευγάρι της Θεσσαλονίκης, θα έχουμε μαζί μας κ τη γκαίυ κοινότητα κ τους εβραίους, θα γαμήσουμε κ θα δείρουμε, μέχρι κ στο Λευκό Οίκο μας βλέπω.

Θα σ'εχω πασά γιατί είμαι περιποιητικός τύπος αλλά κ εσύ θα μου κάνεις όλα τα χατήρια...

4:20 AM  
Blogger orlando said...

@Βασιλική
Ο Μαμαμαλάκης είναι ΚΟΝΤΟΣ κι εγώ είμαι δυο μέτρα!
Εντάξει μπορεί να μαγειρεύει καλύτερα αλλά.....!

7:31 AM  
Blogger orlando said...

@λαμπρούκος
231-666666666
Γύρος του Διαβόλου με πολύ μπούκοβο μέσα!

7:34 AM  
Blogger orlando said...

@κουκλίτσα
Να σε μαγειρεύω, να σε πηγαίνω τσάρκες με το κάρο, να σε χρυσώνω, να σ έχω στα ώπα ώπα ΑΛΛΑ μη μου μιλάτε κι εσείς για γάμο... Φτάνει το σόϊ μου!

7:43 AM  
Blogger orlando said...

@Αθήναιος
Κι εγώ γέλαγα όταν την έγραφα!!!
Που να δεις γέλιο όταν την εκτελώ...Διότι τι κάνω ο ποιητής; Λέω στο μη ανορεξικό κουκλάκι (όταν είχα, διότι 1,5 χρόνο είχα ανορεξικό και τώρα τίποτε) Χαρά μου έλα να σου φτιάξω τυρόπιτα. Ερχεται η χαρά πανευτυχής, και σε δύο λεπτά όπως όλες οι γυναίκες στην κουζίνα λέει "Εγώ τι να κάνω;"
Εσύ καρδούλα μου βάλε την ποδίτσα (αν είναι γάτα θα βάλει ΜΟΝΟ την ποδίτσα) και τρίψε αυτό το κομμάτι τυρί... Μιλάμε για έξοχες σκηνές Αθήναιε!!! Κι αν δεν στο τρίψιμο που πιάνονται λίγο τα χεράκια κλπ σίγουρα.... στη σόδα!!!

7:49 AM  
Blogger Darthiir the Abban said...

Το κόβω γεμάτο χολιστερίνη...
Με έπεισες, θα το δοκιμάσω....

8:31 AM  
Blogger lemon said...

Καλέ κύριε αθηναίε, γιατί γελάτε?

Αυτή τη συνταγή την έκανε επι χρόνια η μαμά μου, με τυριά της εποχής της όμως (δηλαδή μόνο κασέρι και κεφαλοτύρι, 1/2 κιλό το καθένα), όποτε είχε καλεσμένους, όχι για τραπέζι αλλά κάπως πρόχειρα, για συνοδεία μπύρας, ας πούμε. Και άκουσε τα χίλια μύρια παινέματα-αυτή, που δεν ήταν ιδιαίτερα καλή μαγείρισσα, λόγω του οτι είχαμε τη γιαγιά μέσα στο σπίτι μαγείρισσα-η μαμά αναγκάστηκε ν αρχίσει να μαγειρεύει στα 45 της, όταν η γιαγιά πέθανε...
Λοιπόν, το μόνο κακό ήταν οτι "πολύ ωραία πίτα, αλλά σου βγαίνει ακριβά, διότι πολλά τα τυριά"...
Οι σόδες απο πάνω ήταν-φυσικά-σουρωτές, δύο μπουκάλια, ακριβώς πριν μπει στο φούρνο, και η εξήγηση ήταν "αυτές είναι που κάνουν την πίτα με τα τόσα τύρια, ελαφριά και ευκολοχώνευτη"....
Τώρα πια, αυτό μου ακούγεται "κάπως", οχι εντελώς σταθερή τεκμηρίωση, πάντως απλά σας παρέθεσα ενα-απο τα πολύ ευχάριστα-κομμάτια του παρελθόντος μου! Τι λέτε επ αυτού? (επι της σουρωτής, εννοώ).

Ορλάντο, το κουκλάκι ήταν ανορεξικό μόνο στο φαγητό, ή ξύνιζε παντού? (κακία....α-πα-πα-πα-πα...!!)

11:05 AM  
Blogger Βασιλική said...

μαλιστα! αρα δεν ειστε ο Μαμαλακης! μηπως τοτε ειστε η Βεφα?... δεν μπορει εχω μυτη εγω το μυστηριο θα το λυσω!!!!
ακου συνταγη?.. και φουρφρουφουροσυνταγη μαλιστα!
;PP

12:16 PM  
Blogger Αθήναιος said...

Λεμον μου εγώ γενικώς γελαω επειδή είμαι φύσει χαζοχαρουμενος. Τη σόδα στις πίττες για να μην καεί το φυλλο την έμαθα στη ΝΥόρκη, απο μια φίλη από το Βόιο. Δεν το ήξερα πριν.

Αν κ η δικιά μου ήταν από Αρκαδία μεριά, είχε περάσει χρόνια πολλά κάνοντας παρέα με τους κωλοκοζανίτες, φρικαλέα φάρα αλλά επειδή την αγαπούσα πολύ τότε, τα'χα μάθει όλα τα τερτίπια.

Καλή κουζίνα. Λίγο επική κ υπερβολική. Αυτές τις μέρες τη μελετάω επειδή βρήκα κάτι βιβλία σχετικά αλλά τα χεράκια μου το ξέρουν τί είχαν φτιάξει σε αυτό το νησί, στο κέντρο του κόσμου.

Μου λείπει. :-)

Ας είναι. Ήταν χαρούμενες στιγμές κ ως εκ τούτου κ η θύμισή τους μου προξενεί χαρά. :-)

2:02 PM  
Blogger Αθήναιος said...

Άσε που αν ζήσεις τη ΝΥόρκη την άνοιξη, σου είναι αδύνατον να την ξεχάσεις.

2:04 PM  
Blogger Composition Doll said...

Εγώ θέλω να δω τον Darth με ποδίτσα (μόνο...) να φτιάχνει το φουρφουροτέτοιο. Που να απευθυνθώ?

4:35 PM  
Blogger Βασιλική said...

@doll
δινω οσα οσα... πεφτω στα ποδια σου γονατιστη!... αν τον δεις ετσι... τον κο darth καλε... θα 'χω αποκλειστικοτητα?...
μια φωτο.. εστω και μια απλη περιγραφη...
pleaseeeeeeee....
;P
(sorry orlando μου αλλα εχω απορια...)

1:43 AM  
Blogger Ελένη said...

Ορλάντο.

Χθες τη νύχτα με πήρε μια ξελιγωμένη στο κινητό και μου ζήταγε εσένα, δηλαδή τον Ορλάντο.

Τί θα γίνει. θα τις μαζέψεις που μετά έρχεσαι εδώ και το παίζεις "πληγωμένη καρδιά και άπαρτο κάστρο", πρίμο-σεκόντο με το θεόκουτο το Αθηναιουλίνι;

Σκασίλα μας αν δεν θέλετε να παντρευτείτε.Σάμπως σας το ζήτησε και καμμιά για να της πείτε όχι;

2:45 AM  
Blogger Darthiir the Abban said...

χεχεχεχε

compodoll πρέπει να απευθυνθείς στον ίδιο τον darth ο οποίος μαγειρεύει μόνο για λίγους κι εκλεκτούς...

Μέχρι τότε μπορείς ν' αρκεστείς στις Δευτεριάτικες περιγραφές της μοργκάνας... :ppp

4:53 AM  
Blogger orlando said...

@lemon
Οχι στα υπόλοιπα είχε ας πούμε κανονική "όρεξη" φτάνει να μην είχε πάει κομμωτήριο το ίδιο απόγευμα... Τι κακό κι εσείς με τα μαλλιά σας!

6:00 AM  
Blogger orlando said...

@Αθήναιος
Χαχαχαχαχα!!! Κωλοκοζανίτες!!! Τα καλύτερα παιδιά είναι οι φίλοι μας απ την Κοζάνη!

6:03 AM  
Blogger orlando said...

@ Καμηλιέρη
Κοίτα, προκαλείς στα κορίτσια έντονα βίτσια απ ότι φαίνεται! Να το δούμε το θέμα, να το δούμε :Ρ

6:04 AM  
Blogger orlando said...

@ Ελένη
Αρχίσαμε πάλι; Αρχίσαμεεεεεεε; Δεν φτάνει που έχω αγιάσει σαν τον Βησσαρίωνα, δεν φτάνει που όπου σταθώ κι όπου βρεθώ σ έχω κορώνα στο κεφάλι μου, τ ακούω κι από πάνω!!

6:15 AM  
Blogger Ελένη said...

Ορλάντο, το τελευταίο σου κομμάτι είναι τόσο ωραίο που αν το σχολιάσω εκεί φοβάμαι πως θα χάσω τον κωλοχαρακτήρα μου κ I cannot afford it.

8:40 AM  
Blogger orlando said...

@ Ελένη
Μπες και σχολίασε αλλιώς θα σου κρατάω μούτρα τέρας. Πες τι λες εσύ για το θέμα όχι τι λέω εγώ... Μουουτςςςςς

9:09 AM  
Blogger Annabooklover said...

Καλά, σχολιάζετε όλοι, αλλά μόνο εγώ μπήκα στην κουζίνα (μόνο με την ποδίτσα, εννοείται) να φτιάξω την τυρόπιτα. ΟΚ, μπορώ να σας βεβαιώσω ότι η συνταγή είναι σωστή που λέει κι ο Αθήναιος, και η πίτα βγήκε μια χαρά παρόλο που χρησιμοποίησα άλλα τυριά γιατί που να βρούμε μαστέλο Χίου εδώ στην επαρχία!

1:45 PM  

Post a Comment

<< Home