Saturday, April 08, 2006

ΓΑΛΑΤΟΜΠΟΥΡΕΚΟ

Επισήμως η εναρκτήρια περίοδος παρασκευής του γαλατομπούρεκου, κοινώς η Πρωτοχρονιά του, ήταν τον Δεκαπενταύγουστο! Η γιορτή της γιαγιάς μου της Μαρίας όπου μαζευόταν το σύνολο του σογιού από τη μία οικογένεια διότι με την άλλη δεν μιλιόντουσαν -για λόγους που δεν είναι της παρούσης αλλά σας βεβαιώ ότι είναι μυθιστορηματικά ενδιαφέροντες - και επίσημο γλυκό ήταν φυσικά το γαλακτομπούρεκο της μαμάς της γιαγιάς μου που άκουγε στο όνομα Ζαμπετώ.
Η προγιαγιά μου λοιπόν, είχε περί πολλού την παρακάτω συνταγή την οποία και δεν έδινε σε κανέναν πλην της κόρης της που την πήρε σε μορφή διαθήκης μετά θάνατον και το εννοώ!
Οταν συχωρέθηκε η μάνα της , η Μαρία είχε δύο επιλογές: Η να περιμένει να πεθάνει για να μεταβιβάσει εν ζωή το χαρτί με τα μυστικά του γλυκού ή να δώσει τη συνταγή και να ξεμπερδεύει. Πολύ σοφά επέλεξε το δεύτερο κι άφησε τις θυγατέρες της να χτυπάνε γάλα με σιμιγδάλι μέχρι τελικής πτώσεως.....Καμιά τους δεν κατάφερε ποτέ να πετύχει τη συνταγή. Η γιαγιά μου είχε αποκρύψει δύο βασικά στοιχεία. Το ζεστό στο ζεστό και την βανίλια στο σιρόπι!

ΥΛΙΚΑ για μικρό ταψί
7 ποτήρια γάλα
1 ποτήρι σιμιγδάλι ψιλό
1 ποτήρι ζάχαρη
4 κρόκους ένα ασπράδι αυγού
1/2 κιλό φύλλο κρούστας
1 ξυλαράκι βανίλιας
1 ξύσμα λεμονιού
ΣΙΡΟΠΙ
2 και 1/2 ποτήρια ζάχαρη
1 και 1/2 ποτήρι νερό
1 ξυλαράκι βανίλια

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Οσο κι αν σας λένε το αντίθετο βάλτε ΟΛΑ τα υλικά μαζί σε μια κατσαρόλα απο την αρχή και ανάψτε το μάτι. Πάρτε ένα χτυπητήρι κι αρχίστε το χτύπημα μανιωδώς. Η κρέμα αφραταίνει τόσο που δεν θα το πιστεύετε. Μόλις αρχίζει το πήξιμο αποσύρετε απο τη φωτιά και βγάζετε το ξύλο βανίλιας
Βουτυρώνετε με φρέσκο βούτυρο τα φύλλα,τα στρώνετε στο ταψί βάζετε την κρέμα και κόβετε το μπουρέκι. Το ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο 45-50 λεπτά στους 170.
Το σιρόπι θέλει 25 λεπτά χαμηλή φωτιά και βράσιμο. Θα το βάλετε όμως καυτό στο καυτό άρα ετοιμάστε το 25 πριν βγάλετε το μπουρέκι ώστε να συμπέσουν. Αφήστε το να ρουφήξει και να κρυώσει με την ηρεμία του.
Η διαφορά που εγώ επισημαίνω σε σχέση με άλλες συνταγές, είναι η παντελής έλλειψη σιμιγδαλίλας στο στόμα και η εκπληκτικά φίνα επίγευση.
Υ.Γ Προσέξτε πολύ το γάλα. Εγώ πάω και αγοράζω φρέσκο από τον Βάρσο στην Κηφισιά.
Υ.Γ 2 Ομολογώ ότι επειδή λερώνομαι στο χτύπημα και το βουτύρωμα βάζω ποδιά...Μην κράξετε αλήτες, γιατί θα σας φάω!

45 Comments:

Blogger pascal said...

Ρε, θα με κάνεις να αφήσω τη δουλειά και να ψάχνω γαλακτομπούρεκα απογευματιάτικα :P

8:24 AM  
Blogger Βασιλική said...

και 'γω που νομιζα....οτι ειναι για μενα....
αλλα δεν πειραζει...

ασχετο!!! συμβουλη!
και τα δυο ζεστα δεν κανει!!!!
θα στο πει και ο Αθηναιος...
παντα το ενα ζεστο και το αλλο κρυο...καλε μου....
οταν ειναι και τα δυο κρυα δεν ρουφαει και οταν ειναι και τα δυο ζεστα, λαπαδιαζει....
αυτα....
και κριμα που το Ελενακι εφυγε...
εχασε την συνταγη!!!

8:41 AM  
Blogger orlando said...

@ Βασιλική
Οχι ούτε λαπαδιάζει ούτε παθαίνει το παραμικρό! Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει σ αυτή τη συνταγή. Αν δεν το σιροπιάσεις έτσι γίνεται ένα μέτριο μπουρέκι!

8:44 AM  
Blogger Βασιλική said...

εσυ ξες...
παω πασο....

8:47 AM  
Blogger raffinata said...

πιάσε ένα κομμάτι από τη μέση - όχι γωνία- και στείλε μου :))) να το φτιάξω, αποκλείεται, η αχαϊρευτη

9:31 AM  
Blogger Annabooklover said...

Έχω ένα τετραδιάκι που γράφω ό,τι συνταγές μου αρέσουν ή ακούω. Τελευταία έφτιαξα ένα νέο κεφάλαιο, Αθήναιος/Orlando. Αύριο μπάινω στην κουζίνα για το γαλακτομπούρεκο. Για να δούμε.

12:26 PM  
Blogger Xνούδι said...

γωνία εγώ. Τραγανιστή. Να κάνει κρατς κρατς και όπως την δαγκώνεις να ξεχύνεται το σιρόπι στο στόμα.

Πω πω.... ήμαρτον...



φιλακια καλε μου Ορλαντάκο. :-)

1:49 PM  
Blogger Βασιλική said...

orlando....
ο πητερ παν...
χτες...
ηρθε....
θενκςςς...

1:59 AM  
Blogger Αθήναιος said...

Το γαλακατομπούρεκο είναι μακράν, το αγαπημένο μου γλυκό κ εννοείται ότι το φτιάχνω θεϊκό κ εννοείται ότι διαφωνώ με τη συνταγή.

Όλα καλά βρε άτιμε αλλά αυτό το χτύπημα το μανιασμένο τί χρησιμεύει; Το έχουμε καταλάβει ότι σου αρέσει ο,τιδήποτε...αφράτο αλλά μπάστα! :-)

Υ.Γ. Ήμουν έτοιμος να πανηγυρίσω που η ακατανόμαστη κεντίστρα αποφάσισε να μας αφήσει ήσυχους αλλά βλέπω πως επανέκαμψε...

5:34 AM  
Blogger morgana said...

και γω γλυκεια σα γαλακτομπουρεκο ειμαι....

να μη σου πω, μπουρεκι σκετο ειμαι..

οχι, οχι!
τωρα που το σκεφτομαι, σα μπουρεκακι μελιτζανας ειμαι...

9:39 AM  
Blogger Composition Doll said...

Axxxxxx, ένα π/σ/κ έλειψα και σου βάλανε ποδιά....

τς τς τς.........

11:01 AM  
Blogger Annabooklover said...

Προτείνω ο Ορλάντο και ο Αθήναιος να μας φτιάξουν από ένα γαλακτομπούρεκο κι εμείς οι απλοί και ανώνυμοι μπλόγκερ αφού φτιάξουμε μια τριμελή επιτροπή από 5-6 άτομα, να αποφανθούμε...

11:58 AM  
Blogger vatraxokoritso said...

εμένα δεν με χαλάει καθόλου αρκεί να μην φοράς τπτ κάτω από την ποδιά..
θα σε έχω να πλένεις τα πιάτα και εγώ καθισμένη σε μια πολυθρόνα θα καπνιζω και θα χαζεύω τα ωραία σου οπίσθια..(είναι ωραια?)
χμ..
κάπως ακούγεται αυτό αλλά τι να κάνουμε έτσι το ένιωσα,την αλήθεια λέω..

όσο για το γαλακτομπούρεκο δεν με πολύνοιάζει να σου πω..

1:17 PM  
Blogger Λαμπρούκος said...

ΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥ λούγκρα!!!!!

Άκου ποδιά. (Κακομοίρη μου τη συνταγή θα τη δοκιμάσω... άμα βγει μαλακία ψάξε πέτρα να μπεις από κατω)

11:03 PM  
Blogger Ελένη said...

Κατερινάαααααακι.

Σου εξασφάλισα αποκλειστική φωτογραφία του Ορλαντακίου με ποδιά,βρε κουτό!! Πάρτην να την κάνεις wallpaper.:-))

Μεταξύ μας αν ήμουν σίγουρη ότι το Ορλαντάκι με ποδιά έδειχνε έτσι θα το είχα ήδη παντρευτεί ήδη γιατί με τον χαρακτήρα που έχει του αξίζει μια πεθερούλα που θα τον σέρνει στις εκδηλώσεις της " Ελπίδας" και στο κλαμπ της Εκάλης αλλά τον κόβω για κεφτέ, οπότε άστο καλύτερα.

Στον παραχωρώ τον Ορλαντάκο- κεφτεδάκο.

Πάντως να δω διαγωνισμό γαλακτομπούρεκου μεταξύ Αθηναιουλινακίου και Ορλαντακίου και να πάω να κάνω εγχείρηση μείωσης στήθους!

12:20 AM  
Blogger vatraxokoritso said...

Ας σοβαρευτούμε τώρα..
Ελένη από ότι βλέπω είναι ο καλύτερος γαμπρός-άκου με εμένα..
Μηχανόβιος αλήτης μάγειρας καλός νοικοκύρης ευαίσθητος και μάγκας,γλυκός και αιχμηρός,έξυπνος δείχνει αλλά θα δούμε-οι έξυπνοι άνδρες χαρακτηρίζονται έτσι από τις επιλογές ζωής ..

Η αλήθεια είναι πως με έχει βάλει να τον κομπλιμεντάρω για να ζηλέψεις..
Επίσης μεγάλη αλήθεια είναι πως κόβω φλέβες για τον πήθηκα!!!

3:07 AM  
Blogger Marialena said...

Λιώνω η γυναίκα για το θεϊκό αυτό γλυκό, με κρέμα αφράτη και μυρωδάτη και φύλλο λεπτό και κριτσανιστό. Κύριε πρέσβη μας κακομαθαίνετε και μας ανοίγετε και την όρεξη συν της άλλοις, αλλά θα κρατήσω χαρακτήρα και θα φάω μόνο ένα κομμάτι κέικ από τον Τερκενλή που έφερα σπίτι (αχ...) Καλημέρα Ορλανδούλη!

1:29 AM  
Blogger Xνούδι said...

που είσαι αγόρι τρελλό; Πνίγηκες στα σιρόπια;;;

1:53 AM  
Blogger Darthiir the Abban said...

Εμείς πάλι το τρώμε όλο το χρόνο ζεστό ζεστό σιροπιασμένο....

1:56 AM  
Blogger orlando said...

@ Aθήναιος
Φυσικά και ΚΑΝΕΙΣ πριν εκτελέσει τη συνταγή συμφωνεί μαζί της... Αλλά ένα σου λέω και λάβε το σοβαρά υπ όψιν: Μπαξεβάνης στο σπίτι μου μετά της εξαίρετης Γαλλίδας κυρίας του. Αυτός μαγείρεψε, θείτσα έσιαξε μπουρέκι. Τη συνταγή τη ζητάει ακόμη Αθήναιε αλλά δεν τη δώκαμε!

7:06 AM  
Blogger orlando said...

@ Xnoudaki
Χάθηκα ο άντρας γιατί τραβάω κάτι ζόρια με φρονιμήτες που ούτε στον εχθρό μου! Είμαι με ράμματα στο στόμα και μια αντιβίωση που σκοτώνει ελέφαντα

7:08 AM  
Blogger orlando said...

@ Αννούλα
Στο μόνο που πάω στοίχημα είναι το μπουρέκι. Σ όλα τ άλλα ο Αθήναιος είναι έτη φωτός μακράν ο καλύτερος. Μη τρελλαθούμε κιόλας! Ο φίλος μου είναι επιστήμων στη γεύση.

7:14 AM  
Blogger orlando said...

@ Βασιλική
Κι εγώ είτε το πιστεύεις είτε όχι πήγα και νοίκιασα το DVD Κάπταιν Χουκ με τον Χόφμαν....

7:15 AM  
Blogger orlando said...

@ frogSM
Το ότι προτιμάς τη μαϊμού από μένα στο πνεύμα, άντε και να το καταπιώ. Αλλά στο Θεό σου, τι φαντασίωση να προβάλλεις χαρά μου με την μισοριξιά να σκούζει πηδώντας απο τον νεροχύτη στο ψυγείο κι απο το ψυγείο να κρεμιέται στο φωτιστικό; :Ρ

7:19 AM  
Blogger Ελένη said...

Βρε Κατερινάκι, βρε κουτό, eίμαι βέβαια μεγάλη ζηλιαρόγατα αλλά όταν κάποιος που μου αρέσει είναι δημοφιλής κατά βάθος τον καμαρώνω.

Άσε που όσες φορές έχω φάει κέρατο γιατί αυτο έχει συμβεί μέχρι και σε μένα την καρα-Θεά, δεν έχω πάει να ξεμαλλιάσω την άλλη βέβαια αλλά έκανα κάτι ξεγυρισμένα σκηνικά στον δικό μου.Πρέπει να γράψω περί αυτού καμμιά φορά για να δώσω ιδέες. Κάποτε σε μία είχα στείλει και λουλούδια με το σημείωμα : " Αν και κανονικά έπρεπε να μου στείλεις λουλούδια εσύ που τον πήρες από μένα εκπαιδευμένο, σου στέλνω εγώ γιατί σε θαυμάζω που τον δέχτηκες αν και είναι αγρίως μεταχειρισμένος".

Το Ορλαντάκι ανήκει στο λαό του. Τελείωσε. Θα έρθεις στο μπλογκο-πάρτυ,Κατερινάκι;

Να δείτε που το Ορλαντάκι θα σκάσει μύτη για να μας διηγηθεί καμμία ιστορία ότι ήταν δήθεν κριτική επιτροπή στα Καλλιστεία και μόλις τελείωσαν η Σταρ Ελλάς τον κλείδωσε στο καμαρίνι της και δεν το άφηνε να βγει αν δεν της καθόταν πρώτα αλλά το Ορλαντάκι το κουτό επειδή δεν είναι σαβουρογάμικο για να πηγαίνει με πανάσχημες σαν τη Σταρ Ελλάς, αντιστάθηκε.

7:19 AM  
Blogger orlando said...

@ Πιθήκι
Τόξερα βρε χαμένο ότι θα κράξεις γι αυτό και προειδοποίησα!
Αμα σε πιάσω στα χέρια μου θα σε βάλω στ5ο κλουβί με τους ασβούς βρε!

7:20 AM  
Blogger Ελένη said...

Να τος!!!! ΛΟΛ ΛΟΛ

Ήρθες βρε κουτό;!

7:20 AM  
Blogger orlando said...

@ Μαριαλένα
Σ άλλους την ανοίγω Μαριαλενάκο και σ άλλες την κόβω απ ότι φαίνεται!

7:22 AM  
Blogger orlando said...

@Raffinata
Αμα το φτιάχνω εγώ δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη μπορεί να το φτιάξει!

7:23 AM  
Blogger orlando said...

@ Ελένη
Ναι κυρία μου, ο κιοφτές επέστρεψε!

7:24 AM  
Blogger orlando said...

@Ελένη
Μισό χοιρινό μισό μοσχάρι!

7:25 AM  
Blogger Ελένη said...

Ορλαντάκι μου σε πείραξε που σε είπα κεφτέ; Σε είπα επειδή μου αρέσουν πολύ οι κεφτέδες, βρε κουτό!!

7:26 AM  
Blogger orlando said...

@ Κουκλίτσα
Καλά η ποδιά, μικρό το κακό! Εδ'ω με κοντύνανε, μου βάλανε τριάντα κιλά, με λοιδώρησαν και με πέταξαν στο τηγάνι!

7:29 AM  
Blogger Ελένη said...

Έλα βρε Ορλάντο μου τώρα, μη με στεναχωρείς και έχω ακόμη λίγη δουλειά να κάνω.

Έλα βρε γαλακτομπουρεκάκι μου, μη θυμώνεις.

7:31 AM  
Blogger orlando said...

@Ελένη
Δεν θυμίζω τον Βουτσά στο νιάτο του κυρία μου για να με λέτε κιοφτέ!
Υ.Γ Ακου κριτική επιτροπή στο καλλιστείο ΕΓΩ! ΕΓΩ!

7:32 AM  
Blogger Ελένη said...

Ναι βρε κουτό, αφού εσύ συνομιλείς με τον Φουκουγιάμα, από τα Καλλιστεία θα έλειπες; Και κατά βάθος ομολογώ ότι ζήλευα και ανησυχούσα. " Κοίτα" έλεγα" Θα πάει στα Καλλιστεία το Ορλαντάκι το θεόψηλο και θα βρει καμμία αλόγα στο μπόι του και εμένα, δηλαδή την Ελένη, θα με ξεχάσει". :-(

7:36 AM  
Blogger orlando said...

@ Ελένη
Δεν με ρίχνεις μ αυτά! Αλλά αν δεν με κάνεις κάθε δυο τρείς μέρες μία με το χώμα δεν βρίσκεις τα ίσια σου εσύ!
Υ.Γ΄
Πονάω και παίρνω αντιβίωση ΕΙΠΑ!

7:54 AM  
Blogger Ελένη said...

Πού πονάς πασά μου;

8:15 AM  
Blogger Ελένη said...

Α ναι πονάει το δοντάκι!

Έλα κοντά να σου δώσω ένα φιλάκι στο μαγουλάκι το πονεμένο. Κοντά ΕΙΠΑ.

[απαλά] Μοοοουυυυυυτττττςςςςςςς[/απαλά]

8:17 AM  
Blogger orlando said...

@Ελένη
Μμμμμμμμ,χρχρχρ,νιάουουου,μουφμουφ
μουφ, σλουρπσλουρπ.... :))))))

8:22 AM  
Blogger Ελένη said...

Ουστ! Παλιόγατο!!

:-Ρ

8:24 AM  
Blogger vatraxokoritso said...

@Ορλαντάκι μου γλυκό σε καταλαβαίνω αφαίρεσα και τους 4 φρονιμίτες και ήμουν για 10 μέρες χώμα..
Περαστικά,τώρα θα κάνεις και υπέροχες γωνίες στο πρόσωπο..

@Ελενάκι μάλλον θα έρθω γιατί έχω και εγώ ένα μικρό κολασμένο πάθος και δεν μπορώ να του αρνηθώ όσο και αν ήθελα να το παίξω δύσκολη..,δεν μπορεί να χορέψει χωρίς εμένα-έτσι διατείνεται..
Θα είμαι εκεί λοιπόν εκτός και αν δεν βρω εισιτήρια μια και όλα είναι κλεισμένα γαμώτο!!!
Όσο για το τι έχω πει εγώ σε γκόμενες και το τι πιστεύω για το κέρατο δεν φτάνουν δέκα πόστ για να τα αναφέρω.

11:37 AM  
Blogger Ελένη said...

Ορλαντάκι μου, πού είσαι καρδιά μου; Σου έπεσε κανένα καινούργιο πρότζεκτ βαρύ μήπως;

1:46 PM  
Blogger nik73100 said...

einai kalo na to fiaxo pedia?

7:02 AM  
Blogger nik73100 said...

gia
skeftome na fiaxo to galatopoyreko einai kalo pios pia mpori na moy pi?

7:03 AM  

Post a Comment

<< Home