Wednesday, June 21, 2006

ΜΠΕΜΠΕΚΟΣΑΥΡΟΙ

Οταν έγινα φοιτητής, φρίκαρα... Ποτέ δεν είχα φανταστεί πως δούλεψα τόσο συστηματικά και σκληρά στην εφηβεία μου, για να πετύχω τελικά τόσα λίγα... Εμπαινα στη Σχολή και ήθελα να γυρίσω την πλάτη μου και να φύγω... Παρακολουθούσα παράδοση μαθήματος και μετά από μισή ώρα μουρχόταν ναυτία ή υπνηλία... Προσπαθούσα να προσαρμοστώ στο περιβάλλον σαν έξυπνο ον και αποτύγχανα μετά πολλών επαίνων... Στο δεύτερο έτος όντας ένας από τους ελάχιστους που δεν χρωστούσα μάθημα, έκανα τα χαρτιά μου κι έφυγα στο εξωτερικό... Δεν γύρισα ποτέ να κοιτάξω ξανά Ελληνικό ΑΕΙ...
Ο αδελφός μου ήταν σε άλλη Σχολή πολύ πιο συστηματική κι αυστηρή ... Τελείωσε αριστούχος, έκανε στρατιωτικό, μετά αγροτικό, μετά περίμενε για ειδικότητα, έκανε κι ένα διδακτορικό .... Ολα τέλεια, όλα του φαινόντουσαν απόλυτα σωστά και πάντα με κόντραρε που την κοπάνησα αντί να τελειώσω εδώ... Στα τριάντα του ήρθε κι αυτός έξω με υποτροφία για δεύτερο διδακτορικό... Πέρασαν μερικοί μήνες και ένα βράδυ μου είπε με σπασμένη φωνή: "Αν ήξερα θα είχα φύγει στα 19 μου σαν κι εσένα"
Οσο και να φανεί περίεργο, στεναχωρήθηκα περισσότερο από παλιά που μούλεγε :
"Ρε ψώνιο έφυγες γιατί σούπεφτε λίγη η Ελληνική Σχολή , λέγε τι παραπάνω έχουν εδώ τελικά;"
Στεναχωρήθηκα γιατί μέσα μου ήθελα νάχω κάνει λάθος, ήθελα να έχει δίκιο ο σπουδαίος και μεγάλος μου αδελφός, ο άριστος των αρίστων, το καμάρι της Ιατρικής Αθηνών, ο διδάκτωρ στα 27 του....Να έρθει στους Αμερικάνους και να τους κάνει σκόνη... Να δουν τι σημαίνει επιστήμονας... Να μη βρει τίποτε παραπάνω απ ότι στην Ελλάδα και να με φωνάζει ψώνιο την υπόλοιπη ζωή του...
Στεναχωρήθηκα γιατί μαράζωσε συνειδητοποιώντας τι έχασε απο πλευράς γνώσεων και δυνατοτήτων... Γιατί κλεινόταν στο εργαστήριο και όταν έβγαινε έλεγε: Πόσο χρόνο σπατάλησα, θα μπορούσα να τάχω κάνει πέντε χρόνια πριν όλα αυτά...
Γιατί ξημεροβραδιαζόταν στην βιβλιοθήκη σαν λιγούρικο παιδί σε ζαχαροπλαστείο....
Στεναχωρήθηκα γιατί όταν του είπαν να μείνει για πάντα εκεί - είπαμε το άτομο δεν μάσαγε με τίποτε, τους έλιωσε μέσα σε τρία χρόνια - τον έπιασε το πατριωτικό φιλότιμο και τα συναισθηματικά του και γύρισε... Γύρισε για να κάνει ακαδημαϊκή καριέρα και φυσικά όπως ακριβώς είχα προβλέψει και είχα πει, του έκαναν τη ζωή ποδήλατο οι κατέχοντες τα πόστα...
Στεναχωρήθηκα γιατί ήθελα να έχω διαψευσθεί και σ αυτό. Ηθελα να δω πόσο άδικο είχα και πόσο ανοιχτοί είμαστε στα ΑΕΙ μας για να πάμε μπροστά. Ηθελα να τον δω να δικαιώνεται όταν έλεγε στους Αμερικανούς:"Σας ευχαριστώ αλλά θα γυρίσω και θα διδάξω στην Ελλάδα" κι εγώ χτυπιόμουνα εξηγώντας του πως δεν έχει ιδέα απ τα κυκλώματα και πως κανείς δεν θα τον αφήσει να γίνει τακτικός καθηγητής απλά επειδή έχει τα προσόντα.
Σήμερα χρόνια μετά, δεν ξέρω ποιός έχασε περισσότερα: Αυτός που επέστρεψε και αφού περίμενε επι ματαίω, κάποια στιγμή συμβιβάστηκε με τον ιδιωτικό τομέα ή αυτοί , το σύστημα, που δεν εκμεταλλεύθηκε έναν προς όφελος της δημόσιας υγείας αλλά και της Παιδείας;
Σήμερα χρόνια μετά, βλέπαμε μαζί τους φοιτητές να μιλάνε στην τηλεόραση για το σχέδιο νόμου... Κοιταχτήκαμε αυθόρμητα... "Τόσα ξέρουν τόσα λένε" είπα κουρασμένα " Αυτά φταίνε ή το σκατοσύστημα μας ; Και μεταξύ μας σιγά τις αλλαγές γμτ! Ούτε το απόστημα δεν σπάει, όχι να φτιάξουμε ΑΕΙ της προκοπής"
" Κανείς τους δεν θέλει ΑΕΙ της προκοπής Ορλάντο" μου απάντησε
"Ούτε οι πολιτικοί ούτε οι διδάσκοντες ούτε κι οι φοιτητές. Θυμίσου εμένα τι σούσουρνα όταν έφυγες....Τα παιδιά αυτά είναι μπεμπεκόσαυροι... Είναι δεινόσαυροι επαναστάτες ... Και φταίμε εμείς γι αυτό... Είναι τόσο πελώρια η άγνοια τους όσο το σώμα των δεινοσαύρων: Ωσπου να φτάσει το ερέθισμα του πόνου στον εγκέφαλο κάποιος τους έχει ήδη φάει την ουρά
και αιμορραγούν ακατάσχετα"
Σήμερα χρόνια μετά στεναχωρηθήκαμε ξανά κι οι δύο μας...

62 Comments:

Blogger Nemertes said...

Όταν δεν πέρασα σε δημόσιο ΑΕΙ, εγώ με 18 μ.ο. πολύ στεναχωρήθηκα. Όταν αντί για εξοχικό οι δικοί μου τα σκάσανε στο αμερικάνικο κολλέγιο για να σπουδάσω, πολύ στεναχωρήθηκα. Όταν ανακάλυψα ότι στις 6 απουσίες κοβόμουν, πολύ στεναχωρήθηκα. Όταν είδα συμμαθητή μου του δημοσίου να ξέρει το 1/5 αυτών που έμαθα εγώ στο 1ο έτος, ώντας στα μέσα του 3ου... ε, πολύ το ευχαριστήθηκα!

9:39 AM  
Blogger Ελένη said...

"Τα παιδιά αυτά είναι μπεμπεκόσαυροι... Είναι δεινόσαυροι επαναστάτες ..."

Κοιτάξτε το σκίτσο στο μπλογκ του Περαστικού,εκείνος το έχει φτιάξει.

9:41 AM  
Blogger suigenerisav said...

orlando,
έκτιμώ πως η πιο σημαντική φράση σου, είναι "Κανείς τους δεν θέλει ΑΕΙ της προκοπής..".
Εκεί λανθάνει -δομικά μιλώντας- το κλειδί.
Επίτρεψε μου,όμως, να διαφωνήσω με όσα ακούμε/διαβάζουμε τόσο πληθωρικά γύρω μας αναφορικά με τις κινητοποιήσεις.
Εχω την βαθιά αίσθηση ότι μιλάμε για ένα ψευδο-δίλημμα.
Δεν πρόκειται για μια σύγκρουση ανάμεσα στους θιασώτες των μεταρρυθμίσεων [λίγους συνειδητούς και ακόμη περισσότερους αδαείς περί το φαινόμενο] και στους άγκιστρωμένους στη συντεχνιακή συντήρηση των 'κεκτημένων' ["των δεινοσαύρων επαναστατών"].
Και ασφαλώς είναι φαιδρότητες όλα αυτά που ακούγονται για υποκινούμενες κινητοποιήσεις. Για όσους έχουν περάσει και μάλιστα ενεργά από τα φοιτητικά αμφιθέατρα, είναι γνωστή η εμβέλεια των αριστερίστικών σχημάτων που ηγούνται ανάλογων περιπτώσεων.
ΟΧΙ, αγαπητοί.
Εγω θα επιλέξω μια διαφορετική ανάγνωση της συγκυρίας.

Ένα βασικό θεωρητικό σχήμα της πολιτικής επιστήμης που ερμηνεύει το φαινόμενο των επαναστάσεων, θα μπορούσε να είναι χρήσιμο στην κουβέντα μας.

Σύμφωνα μ' αυτό, δεν 'επαναστατούν' ούτε οι πλήρως εξαθλιωμένοι οικονομικά και συντετριμμένοι κοινωνικά. Ούτε μόνο αυτοί που επιχειρούν να "διατηρήσουν προνόμια"..
Δεν μπορεί τέτοιες στοχευμένες από γνήσια ιδιοτέλεια ενέργειες να συγκεντρώσουν ΤΕΤΟΙΑ μαζικότητα..
Είναι λίγο πιο σύνθετο το πράγμα.

Η ρήξη με την συντεταγμένη εξουσία δεν οφείλεται κατ' ανάγκη στο ότι προκύπτει η ΄κατάλληλη΄ πολιτική συγκυρία. Αυτό πάντα κρίνεται εκ του αποτελέσματος. Η σύγκρουση με το κράτος και τους θεσμούς του, αναφύεται ως αποτελεσμα της _απονομιμοποίησης_ της υφιστάμενης εξουσίας. Της άρσης ενος κοινωνικού συμβολαίου που αποδεικνύεται εν τοις πράγμασι ανίκανο να καλύψει τις δύο πλευρές.
Από την πλευρά αυτών [φοιτητών και μελών ΔΕΠ-που παίζουν το τελευταίο τους χαρτί σε μια κοινωνική συγκρουση που οι παντες παραβλέπουν..], το θέμα ΔΕΝ είναι ασφαλώς η αξιολόγηση.
ΟΥΤΕ το περιεχόμενο αυτής της 'αξιολόγησης'-μήπως πρόκειται για μια διαδικασία με εμφανώς ειλημμένα αποτελέσματα..;
[Μήπως η δεδομένη υποχρηματοδότηση επισφραγίζει με τη βούλα την καταδίκη τμημάτων που δεν θα συμμορφώνονται με τη λογική της Αγοράς;
Μπορεί λοιπόν το σύνολο της γνώσης του επιστητού να είναι Αγοραίο;
Θέλουμε μια γνώση που να μην είναι απαραίτητα κομμάτι ενός εμπορεύματος..;
Ρητορικά ερωτήματα για οσους έχουν επαφή..]
Το ζήτημα κρύβεται ΠΙΣΩ από τις γραμμές.
Στις ρωγμές δίκαιων ή παράλογων αιτημάτων. Και γιαυτό μ' ενδιαφέρει να μιλήσω.

Αν εξακολουθεί κάτι να σας λείπει απο το συλλογισμό μου, να το ονοματισω καθαρά: αναφέρομαι στο φάσμα της ανεργίας.
Για το Δυτικό κόσμο και το ισχυρό δίκτυ κοινωνικής πρόνοιας που υφάνθηκε ποικιλοτρόπως τον προηγούμενο αιώνα, το δικαίωμα στην εργασία, δηλ στην επιβίωση ήταν αναπαλλοτρίωτο. Έτσι πορεύτηκε ιστορικά ο καπιταλισμός-και έτσι -επιτυχημένα- μεταλλάχτηκε.
Είναι ακριβως η αδυναμία του κράτους να εξασφαλίσει τη δυνατότητα εργασίας-αξιοπρεπούς επιβίωσης στους πολίτες του που θέτει σε αμφισβήτηση την ισχύ και την ίδια τη νομιμότητα του..
Σας φαίνονται κάπως θεωρητικά και αφηρημένα-διόλου..
Ισχυρίζομαι πως μια θεμιτή προσέγγιση αυτού που συμβαίει γύρω μας δεν μπορεί/δεν πρέπει να αναλωθεί σε ανεξοδες καταγγελίες και λοιδωρίες..
[μια χούφτα αληταράδες, οι γνωστοί αριστεριστές, οι δυνάμεις αντίστασης στην κοινωνική πρόοδο, οι ομάδες πίεσης φοιτητών και διδασκόντων, οι φαντασιοκόποι δεινόσαυροι, κλπ, κλπ].
Όχι πως όλα αυτά, συχνά, _συχνότατα_ δεν έχουν μια μεγάλη δόση αλήθειας.
Απλώς, δεν προσδιορίζουν με κοινωνιολογικούς όρους και παραμέτρους το πρόβλημα-το επιχρωματίζουν ηθικά και περιορίζουν εστιακά..
["όταν στον ηλίθιο δείχνανε το φεγγαρι, αυτός κοίταγε το δάκτυλο.."-συγχωρήστε με ..].
Δηλαδή το συσκοτίζουν, επιχειρούν με μια διευρυμένη κοινωνική συναίνεση να το συντρίψουν ["ο έλληνας φορολογούμενος", "το δημόσιο χρήμα", "η ανάγκη στήριξης άλλων ευπαθών κοινωνικών ομάδων", κλπ, κλπ..].
Και γιαυτό όλες αυτές οι αναλύσεις αστοχούν. Η εν πάση περιπτώσει δεν μιλάνε "για την ταμπακέρα".
Πλήττουν -ενδεχομένως ορθά- το σύμπτωμα, αλλά όχι το πρόβλημα (-:

Όσο η ελληνική κοινωνία θα παραμένει ουραγός στις διεθνοποιημένες εξελίξεις που αφορούν τα ποικίλα αιτήματα του εκσυγχρονισμού, όσο νοοτροπικά θα πάσχει απο τις συγγνωστές παθογένειες και το φαύλο κύκλο των αντιφάσεων, όσο το ζήτημα το που (*&^%$%^&*(&^%$ πάει αυτή η χώρα-τι προοπτικές ανάπτυξης έχει-άρα τι ευκαιριες για τα πιο δυναμικά στρώματα της νεολαίας υφίστανται..τόσο θα συνεχίσουμε με αυξανόμενη συχνότητα να βαλλόμαστε πανταχόθεν από μύδρους με εκρηκτικό κοινωνικά περιεχόμενο.
Από καινοφανείς διχασμούς.
Από σχίσματα με άλλα ρίζες απ' αυτές που [ΕΠΙΛΕΓΟΥΜΕ ΝΑ] διακρίνουμε..

[απολογίες για την κατάχρηση του χώρου..-τώρα μόλις συνειδητοποιησα πως πρεπει να στήσω ένα σχετικό ποστ.. ;-)]

10:49 AM  
Blogger Πάνος said...

Orlando, μου θύμισες "οικεία κακά"... (διδακτορικό στα 27 εδώ και μετά το ...χάος)

Τα ελληνικά ΑΕΙ είναι ό,τι και ο ελληνικός στρατός, η δημόσια διοίκηση, το ΕΣΥ, το ποδόσφαιρο, τα ΜΜΕ: της πλάκας.

Αν τα παιδιά μου έχουν τη δυνατότητα να το αντιληφθούν, θα προσπαθήσω να τους το διδάξω: να αγαπάνε την Ελλάδα και να φεύγουν μακρυά από τους Έλληνες.

Για αρχή, μακριά από τα ελληνικά ΑΕΙ.

1:06 PM  
Blogger αθεόφοβος said...

Ισως το πρόβλημα να είναι κάπως διαφορετικό.
Αντι τα παιδιά να κάνουν την επανάσταση τους ΠΡΙΝ να μπούν στο Πανεπιστήμιο για τον απαράδεκτο τρόπο εισαγωγής και την παιδεία που τους έχουν δώσει και να ανοίξουν κεφάλια γιαυτήν την αθλιότητα,μπαίνοντας μέσα κατά ένα μεγάλο μέρος θεωρούν ότι έχουν αρχίσει να ενσωματώνονται στο σύστημα όποτε πιστεύουν ότι αυτό θα εξυπηρετήσει και αυτά,όπως τους κατέχοντες,όποτε γιατί να το αλλάξουν;

2:46 PM  
Blogger vatraxokoritso said...

Εγώ τώρα γιατί ότι και να διαβάσω είναι σαν να μου λέει "πάρε εκείνο το πτυχίο επιτελούς μωρή άχρηστη!!"

Γεια σας ορλάνδε από σήμερα αποφάσισα να σας ομιλώ εις τον πληθυντικό!!!

5:26 PM  
Blogger Composition Doll said...

Τελείωσα, με επιλογή των γονιών μου, ξενόγλωσσο ιδιωτικό σχολείο. Στην επιμονή τους να φύγω για σπουδές στο εξωτερικό, αντιστάθηκα με την πεποίθηση ότι "ένας γνήσιος μαρξιστής-λενινιστής αντιμάχεται τις εδώ συνθήκες και δεν την κάνει για έξω επειδή έχει τη δυνατότητα". ΟΚ, ήμουν μικρή και αθώα, δεν ήξερα...

Σήμερα θα έλεγα ευθαρσώς ΝΑΙ στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια με την εξής μία και μόνη προϋπόθεση: το ελληνικό κράτος να παρέχει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ υποτροφίες σε όσους επιθυμούν να φοιτήσουν σε αυτά και δεν έχουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούν στα έξοδα. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι μια οικογένεια θα ρίξει το βιοτικό της επίπεδο στο μηδέν για να σπουδάσει ένα παιδί, έτσι? Σε αυτή την περίπτωση, βεβαίως, ισόβιοι φοιτητές δεν νοούνται.

Οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση αναφορικά με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια κρίνεται από εμένα ως ύποπτη, ελιτίστικη και μεροληπτική.

Όσο για το "Κανείς τους δεν θέλει ΑΕΙ της προκοπής..", πολύ φοβάμαι πως είναι αληθές. Ανειδίκευτους εργάτες θέλουν όλοι σήμερα, ή σχεδόν όλοι...

6:18 PM  
Blogger Αθήναιος said...

Συμφωνώ κ διαφωνώ με το ποστ αν κ νομίζω πως αντιλαμβάνομαι το πνεύμα του ( τί νομίζετε πως μου έλεγε πριν τον ορκίσω πάνω στο φούρνο tandoor? Τα΄χει πάρει το άτομο εντελώς κ σωστά...)

Αυτό που είναι αξιοκατάκριτο στην ελληνική ανώτατη εκπαίδευση είναι το ότι οι καλοι φοιτητές προκύπτουν είτε από τύχη, είτε γιατί μεγάλωσαν σ'ενα περιβάλλον που ευνοούσε τη μάθηση. Δηλαδή είμαι πλέον πεποισμένος πως ένας underprivileged που μπαίνει στη Σχολή από την οποία αποφοίτησα εγώ, το Ιστορικό-Αρχαιλογικό της Αθήνας, δεν υπάρχει περίπτωση να πάρει μυρωδιά από το αντικείμενο. Γιατί;

Γιατί στο Παν.Αθ. έγινα expert στο να κρύβω τα λιγοστά βιβλία στο σπουδαστήριο έτσι ώστε να τα έχω στη διάθεσή μου κ την επόμενη μέρα κ ας μην ήξερα τα βασικά εγχειρίδια της επιστήμης που σπούδαζα γιατί κανείς δεν μας τα είχε διδάξει.

Αν ειχα ρίξει το διάβασμα που έριχνα στο ελληνικό παν/μιο αλλού θα ήμουν Θεός τώρα. Κ αυτό γιατί έχανα πολύ ώρα ψάχνοντας μόνος μου χωρίς καθοδήγηση.

Για μένα μόνον ένας λόγος υπάρχει για να περάσει η μεταρρύθμιση. Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Πρέπει αυτά τα καθίκια, οι άσχετοι, οι αγράμματοι που έγιναν καθηγητές επειδή ήταν στελέχη της ΠΑΣΠ κ μάρτυράς μου ο suigenerisav για το ποιοι είναι σήμερα λέκτορες στη Φιλοσοφική. Αυτά τα καθίκια πρέπει να κριθούν επιτέλους. Οι άσχετοι κ οι αγράμματοι.

Τώρα για τα παιδάκια της ΚΝΕ. Τί να πούμε.

Να προσευχηθούμε. Είναι που δεν πιστεύουμε κ στο Θεό βλέπετε αλλά σε καμια χώρα του κόσμου οι ΗΤΤΗΜΕΝΟΙ της Ιστορίας δεν κουνιούνται. Μόνον εδώ. Στο Ελλάδιστάν.

Αει σιχτίρ. Συγχίστηκα! Που ήθελα να ποστάρεις κιόλας!!!!

6:47 AM  
Blogger suigenerisav said...

@
αθήναιος
Έχεις δίκιο ρε κολλητέ..
Ειδικά στην κατάθεση του βιώματος που από κοινού μοιραζόμαστε.

Ωστόσο, που να δεις τι γίνεται απο αγραμματοσύνη στις από πάνω βαθμίδες-για να μη μιλήσω για άλλες σχολές.. (:

7:27 AM  
Blogger manosantonaros said...

Παιδιά;
Τι παιδιά;
Ποιος ήρθε και από πού ήρθε;
Ποιος ασχολήθηκε με τα παιδιά σ’ αυτόν τον τόπο, ώστε να γράφεις εσύ τέτοια post;
Για κοίτα γύρω σου όλους αυτούς τους πιτσιρικάδες που θέλουν να πάνε π.χ. τα media, ένα βήμα πιο, κεί πώς τους αντιστέκοτνται οι δεινόσαυροι;
Όταν πήγαινα στην Γερμανική Σχολή, είχαμε έναν γυμναστή τον Ηlbrecht, Ολυμπιονίκη στην Ολυμπιαδα (αν δεν κάνω λάθος) του Βερολίνου. Μαύρο φίδι που σε έφαγε αν σε έπιανε στα χέρια του. Ηταν προσηλωμένος στην γυμναστική των παιδιών. Πολύ σκληρός άνθρωπος. Μας μάθαινε τα σπορ από μέσα, εις βάθος. Μετα το μάθημα ήταν εκεί για ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ πρόβλημα μπορούσε να απασχολεί τους μαθητές τους. Οποιοδήποτε πρόβλημα, οποιαδήποτε ώρα του 24ωρου. Τον θυμάμαι με πολύ αγάπη.
Όταν πήγα στο ελληνικό Σχολείο, Χατζηκωνσταντίνου, αφού με είχαν σουτάρει από την γερμανική, επειδή ήμουν μεγάλο τσογλάνι, ο γυμναστής είχε πάρει μέρος σε κάποια βαλκανιάδα, φορούσε φορμα, σκαρπίνι, κάπνιζε τσιγαράκια και πηδούσε μια μαθήτρια την οποία και παντρεύτηκε. Δεν λέω το όνομα γιατί δεν ζει πια και δεν είναι σωστό.
Για ποια παιδεία, μου μιλάς ρε Orlando;
Πόσοι διευθυντές τηλεόρασης (μεγάλο σχολείο) μιλούν αγγλικά;
Εχω και γω μεγάλο αδελφό και ξέρω πολύ καλά τι λες.
Κλειστήκαμε σαν μαλλί από πουλόβερ στον αφαλό μας και δεν έχουμε ιδέα τι γίνεται αλλού. Βλέπεις Μουντιάλ και καταλαβαίνεις ότι εδώ παίζεται αλλιώς το άθλημα. Το Πολυτεχνείο δεν έχει δικό του κανάλι. Όχι αναλογικό… αλλα πέντε κλικ πιο κεί. Τι κάνει ακριβώς η Σχολή Καλλιτεχνών εκτός από το να παράγει καλλιτέχνες; Πού είναι το στίγμα της π.χ. στο Internet; Πού είναι ο Επαναστάτης-Καθηγητής ή καλύτερα το Πανεπιστήμιο-Επαναστάτης;
Το ξέρεις ότι σβήνουν (καίγονται) οι λάμπες της Ακρόπολης και δεν τις αντικαθιστούν;
Η παιδεία κοιτάει το μέλλον.
Μέλλον: Μέλλον; Σου λέει κάτι; Γιατί σ’ αυτούς δεν λέει τίποτα. Οσα πανε και όσα έρθουν. Μιλάμε για την απόλυτη σοφία. Όχι, καλέ δεν είμαι είρων. Μια χαρά τη βγάζουμε τόσους αιωνες… τζάμι… αρκεί να μην έχεις ανησυχίες.
Αν πάλι έχεις ανησυχίες, έρχεται μια φοβερή γκόμενα που λέγεται Νοσταλγία, σου κάνει απίστευτα kinky πράγματα, τόσο kinky που βάζεις την ανησυχία στον κώλο σου και τελειώνει η χαριτωμένη αυτή παράσταση.

7:56 AM  
Blogger cp said...

Συγγνωμη για το χαλι της ελληνικης εκπαιδευσης γενικα, των ελληνικων ΑΕΙ ειδικα και της αγορας εργασιας ειδικοτερα, εκ μερους ολων των αποφοιτων ελληνικων ΑΕΙ που δεν ειχαν δυνατοτητα (χωρις τεραστιες αβαριες) για το εξωτερικο η για ιδιωτικο ΑΕΙ , που εκαναν οτι μπορουσαν στο καημενο ελληνικο δημοσιο παν/μιο και που ο λογος που δεν εμαθαν ολη την υλη τους ειναι οτι βαριοταν να παπαγαλιζουν το απαισιο συγγραμμα της καθηγητριας και ασχολουνταν με καλυτερη (εκτος υλης) βιβλιογραφια.

8:05 AM  
Blogger Constantin said...

Είμαι 27 χρονών, τελείωσα την Ιατρική Αθήνας και κάνω το αγροτικό μου.
Λίγο για να ωριμάσω, λίγο για να αποφασίσω τί να κάνω και που θα πάω...
Να δοκιμάσω το νέο σύστημα των Άγγλων;
Να μάθω Σουηδικά; Να δώσω εξετάσεις για Καναδά; Για ΗΠΑ;
Το μόνο που δεν σκέφτομαι είναι να κάτσω εδώ...
Το μόνο που μετανιώνω είναι που πέρασα εδώ....αν δεν είχα περάσει θα είχα προσπαθήσει για Αγγλία....
Αν τα είχα καταφέρει;;;;

ουφ....

12:05 PM  
Blogger Ελένη said...

Πάει! Το απαυτώσαμε το μπλογκ με τις σοβαρές συζητήσεις! Τόσο ωραίο μπλογκ και να πάει έτσι, από σοβαρότητα...

Να καλέσουμε και τον Γιώργο Τράγκα να σχολιάζει και αυτόν τον πολύ καυτό άντρα που τον βλέπω και με πιάνει ένα τρέμουλο από την καύλ...εννοώ από τον πόθο, τον Γιώργο τον Κύρτσο.

Ορλαντάκι ανησυχώ σοβαρά για την κατάστασή σου αλλά τί περιμένεις; Αφού κάνεις παρέα με το λαπά το Αθηναιουλίνι έπεσες σε κατατονία.

Μήπως εκεί μέσα στη Belle Star σου βάζει ν'άκους Bela Bartok που Bela-Bartok δεν άκουγε ούτε ο ίδιος ο Bela Bartok?

12:32 PM  
Blogger orlando said...

@ nemertes
Ετσι είναι και στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό.. Μετά το πτυχίο στην αγορά εργασίας εξαργυρώνεται το όποιο πτυχίο και μέσα στη δουλειά φαίνεται στη συνέχεια και το πόσο αξίζεις συνολικά σαν προσωπικότητα. Καλά έκαναν οι δικοί σου

8:26 AM  
Blogger orlando said...

@suigenerisav
Στο βασικό σκελετό του ιδεολογήματος σου συμφωνώ ενώ σε κάποια σημεία επαυξάνω κιόλας (π.χ για την απονομιμοποίηση της υφιστάμενης εξουσίας)Φοβάμαι όμως πως το τελικό αποτέλεσμα αυτής της πολυεπίπεδης "άρνησης" περί την Παιδεία και ο αυτισμός του συστήματος, καταδικάζει μερικές φουρνιές ακόμη νέων παιδιών σε δια βίου αδιέξοδα.

8:34 AM  
Blogger orlando said...

@ Πάνος
Ρε γμτ όσο και να το λέω όσο και να το πράττω υπάρχει εκείνος ο στίχος- αγκάθι: Οπου κι αν πάω η Ελλάδα με πληγώνει..
Θέλω κάτι ν αλλάξει για τα μικρά, δεν μπορώ να τα βλέπω τόσο καταδικασμένα.

8:37 AM  
Blogger orlando said...

@ αθεόφοβος
Μεγάλη αλήθεια είπες... Βάζουμε παιδιά από 14-15 χρονών να δουλεύων πνευματικά 7+ 2+3 ώρες τη μέρα με σχολείο διάβασμα φροντιστήριο κοινώς ένα δωδεκάωρο και μετά με το κωλοσύστημα αξιολόγησης μπαίνουν αλλού γι αλλού! Αντι να δούμε μέσα στο ΑΕΙ ποιός μπορεί και ποιός όχι να σπουδάσει τη συγκεκριμένη επιστήμη εμείς κρίνουμε αποφασιστικά τους έφηβους!

8:40 AM  
Blogger orlando said...

@ Βατραχοσοφή
Οχι χρυσάφι μου, όχι κουκλίτσα μου εσύ! Οποτε θες πάρτο το κωλόχαρτο... Σάμπως κι εγώ τι νομίζεις ότι τα έκανα; Κορνίζα και το παίζω μηντιάς!!!
Καλά κι ερωτευμένο βατραχό μου ή τον έστειλες... αδιάβαστο; :Ρ

8:43 AM  
Blogger orlando said...

@ Κουκλίτσα
Μη κρατικά- μη κερδοσκοπικά όχι ιδιωτικά. Οπως όλα τα θηριώδους φήμης ΑΕΙ στο εξωτερικό. Λοιπόν αν θέλει ο κάθε κυρ Βραδινογιάννης, Κόκκαλης Λάτσης κλπ χορηγοί από Τράπεζες μέχρι Εκκλησία να συναγωνιστούν σε υστεροφημία (που το θέλουν σε πληροφορώ) ας κάνουν εδώ αυτά που κάνουν έξω: Εδρες ή και Σχολές που θα επιδοτούν ανά φοιτητή ολικά ή μερικά το κόστος. Οσο για το κράτος τα μισά απ όσα σπαταλάει σε σχολές της συμφοράς να δώσει, τελειώσαμε

8:47 AM  
Blogger orlando said...

@ Αθήναιος
Στόπα εγώ ότι είμαι στα σοβαρά μου, τίποτε εσύ!
Ναι να τους αξιολογήσουνε τους μασκαράδες που με δυο δημοσιεύσεις το παίζουνε μάγκες!
Υ.Γ Η μικρά που στο παίζει βαριά κι ασήκωτη μ έχει τρελάνει στα ....άσχετα τηλέφωνα. Αλλά κι εγώ την έχω στείλει: Ούτε κουβέντα για σένα!!!

8:52 AM  
Blogger orlando said...

@Μάνος
Να σηκώσουμε τα χέρια ψηλά ρε Μάνο; Να πω τι με νοιάζει εγώ καθάρισα γιατί είχε ο πατέρας μου, τα ρεμάλια καθάρισαν γιατί είχε η αδελφή μου, χέστηκα; Τόσα ταλέντα χάνονται, τόσα μυαλά αχρηστεύονται, τόσες δυνατότητες για την κωλοχώρα πετιώνται...

8:55 AM  
Blogger orlando said...

@ cp
Mάλλον δε έγινα κατανοητός ή τάγραψα ανάποδα...

8:57 AM  
Blogger orlando said...

@constantin
Τι να πω; ΗΠΑ; Η καλύτερη λύση αλλά θες άκρες ή λεφτά... Ιατρική Αθηνών πάντως είναι Σχολή μ αρχ%&α παρόλο που έξω στα ίδια χρόνια εξειδικεύεσαι καλύτερα.

8:59 AM  
Blogger orlando said...

@ Ελένη
Ζήλειες; Σου πέφτει λίγος ο κομπρέσορας εσένα; Καλά...
Θάρθω να σε πάρω με τη Ζιζέλ του μικρού ρεμαλιού βρε για να μη γκρινιάζεις. Τι διάολο δεν θα τη δανείσει στο θείο αν του πω ότι θα βολτάρω άγριο μωρό;
Υ.Γ
Μικρό ρεμάλι έγινε δεκτό απο την top σχολή μελλοντικών διπλωματών το SOAS ... Κι έλεγα με ποια δικαιολογία θα βολτάρω Λονδίνο

9:05 AM  
Blogger Ελένη said...

Ορλαντάκι μου. Για να σε ρωτήσω κάτι χρυσό μου. Λέει το Αθηναιουλίνι ότι μιλάς για μένα στα κουτά και όταν σε ρωτάνε ποια είμαι απαντάτε οι δυό σας ότι είμαι μια θεία σου...

Είναι αλήθεια αγαπουλίτσα μου γλυκειά;

9:09 AM  
Blogger orlando said...

@Ελένη
Ποιά κουτά ομορφιά μου;

9:14 AM  
Blogger Ελένη said...

Ευτυχώς που τα ρεμάλια θα έμοιασαν στη μητέρα τους και όχι στο θείο τους!!!!

9:14 AM  
Blogger Ελένη said...

Οι μικρές με τις οποίες βγαίνετε, αυτές που τώρα με τις καταλήψεις έχουν άφθονο ελεύθερο χρόνο!!!!

Αχ... ξέρεις ποια θα είναι η κατάληξη; Κάποια από αυτές τις μέρες θα μου γλύφεις τα τακούνια που λέει και μια φίλη μου και θα τρέχουν να σε μαζεύουν ρεμάλια και φίλοι δηλαδή τα μεγάλα και τα μικρά ρεμάλια.

9:16 AM  
Blogger orlando said...

@Ελένη
Θα τον σκίσω τον κομπλεξικό μυθοπλάστη!
Οχι αγαπημένη μου όχι έρωτα της ζωής μου ..
Θεία μου; Εσύ κουκλίτσα μου;
Εχω μια θεία Ελένη αδελφή της καλλιτέχνιδος πλην όμως μετρά... 79 Μαϊους!
Στα λέει για να μας χωρίσει ο μάγειρας του καπηλειού!

9:23 AM  
Blogger orlando said...

@Ελένη
Θα τον σκίσω τον κομπλεξικό μυθοπλάστη!
Οχι αγαπημένη μου όχι έρωτα της ζωής μου ..
Θεία μου; Εσύ κουκλίτσα μου;
Εχω μια θεία Ελένη αδελφή της καλλιτέχνιδος πλην όμως μετρά... 79 Μαϊους!
Στα λέει για να μας χωρίσει ο μάγειρας του καπηλειού!

9:23 AM  
Blogger cp said...

Μαλλον με τη γενικη ιδεα απ τα σχολια τα πηρα ...
Εχω συνεχεια παρομοιες συζητησεις επι του θεματος με ανθρωπους που καταφερνω να μη σφαλιαρισω.
Απλα εχω κουραστει να ακουω οτι ολοι οσοι σπουδασαν εξω ειναι καλοι στη δουλεια τους κι οσοι αποφοιτησαν εδω ειναι αχρηστοι κι αμα ηταν καλοι θα ειχαν παει εξω η αμα ειχαν παει εξω θα ηταν πιο καλοι κι οτι ολα τα εξω Παν/μια ειναι καλα κλπ κλπ... Εχω βαρεθει να το ακουω...

Μην κρινετε τους αποφοιτους εσωτερικου απο μενα :Ρ

ΥΓ Ειχαμε καταληψεις και οταν ημουν στο σχολειο (και δεν πηγαινα φροντιστηριο απ το νηπιο) και οταν ημουν στο Παν/μιο (και δεν πηγαινα φροντιστηρια/ιδιαιτερα για φοιτητες) και εγω η χαζη ενιωθα οτι το να χανουμε μαθηματα πιεζε κι εμποδιζε και καθυστερουσε εμενα κι οχι την εκαστοτε κυβερνηση. Πρεπει να εκανα χοντρο λαθος...

9:24 AM  
Blogger Ελένη said...

Δεν τον πίστεψα γιατί το Αθηναιουλίνι θα νόμιζε ότι τον ρωτάνε για κάποια από τις δικές του πρώην γκόμενές,που αν αθροίσεις την ηλικία 4-5 από αυτές, τότε έχεις την ηλικία των Καρυάτιδων αμέσως-αμέσως. Δεν ξέρω μάλιστα αν καμία από αυτές πόζαρε και ως Καρυάτιδα.

9:27 AM  
Blogger orlando said...

@cp
Σίγουρα δεν είναι ΟΛΑ τα ξένα ΑΕΙ καλύτερα απο τα δικά μας. Προς θεού! Αλλά οι ΚΑΛΟΙ απόφοιτοι ή οι μαστεράδες των ΚΑΛΩΝ ξένων ΑΕΙ έχουν πλεονεκτήματα έναντι των Ελλήνων και είναι κρίμα. Ξέρουν κατ αρχήν τη σειρά κατάταξης της Σχολής του με βάση την αξιολόγηση της διεθνώς ή ανά χώρα άρα ξέρουν το αντίκρυσμα του πτυχίου τους. Θα μπορούσαν τουλάχιστον 10 δικές μας σχολές να φιγουράρουν στις καλύτερες της Ευρώπης όπως παλιά το ΕΜΠ ή η Ιατρική Αθήνας και τώρα σχολές Πληροφορικής στην Πάτρα ή την Κρήτη. Να γίνουμε εμείς καλύτεροι θέλω όχι να πάμε όλοι έξω...

9:39 AM  
Blogger orlando said...

@ Ελένη
Θα τον σκίσω χαρά μου, θα τον σκίσω!
Είπαμε ότι τα πιπίνια είναι ότι πρέπει για το Μουντιάλ και τα χαζά μας... Εγώ γαμπρός πάντως θα ντυθώ μόνο αν πεις εσύ το ΝΑΙ
Υ.Γ
Μου τόπε και η μαντάμ Ορίτα στα χαρτιά: Μια τσαχπίνα που αρχίζει από Ε είναι το ριζικό σου

9:41 AM  
Blogger Αθήναιος said...

Ου να μου χαθείς!! Πουλάς τους φίλους για τον ποδόγυρο!!!

Πάω για Γαλλικό, αν δεν δουλεύεις χτύπα τηλέφωνο.

Εμένα πάντως στα χαρτιά μου είπε η ίδια κυρία,η Ορίτα, ότι πού θα πάει, θα το σκίσω το μικρό αλλά κ τα χαρτιά να μην το λέγανε εγώ έχω σκοπό να το σκίσω έτσι κ αλλιώς κ να του μείνω αξέχαστος.

9:55 AM  
Blogger Αθήναιος said...

Πώ πώ δηλώσεις σε μια συζήτηση για την Παιδεία. Ντρέπομαι για λογαριασμό μου... :-Ρ

9:56 AM  
Blogger vatraxokoritso said...

οrlandaki έπρεπε να το είχες καταλάβει αν με διάβαζες....
δυστυχώς η ιστορία παρά ήταν δύσκολη –όπως είχα προβλέψει από την αρχή- και δίχως αύριο.
αλλά που θα πάει έρωτας είναι θα περάσει..

1:33 PM  
Blogger ΠΡΕΖΑ TV said...

Κατι μου λεει οτι οι περισσοτεροι ειμαστε απελπισμενοι με αυτο το θεμα...

4:59 PM  
Blogger dora in e-space said...

Αυτό που με φοβίζει εμένα, είναι οτι και ιδιωτικά πανεπιστήμια να γίνουν στην Ελλάδα, στα ίδια χάλια θα καταλήξουν. Οπως κάθε τι σ'αυτή τη χώρα. Και τον καλύτερο νόμο-πλαίσιο να περάσουν οι (μη) κυβερνώντες, πάλι τίποτε δεν θα γίνει.
Δεν είναι ούτε οι νόμοι, ούτε τα πλαίσια, ούτε οι διαδικασίες που είναι στραβά. Το στραβό είναι (είμαστε) αυτοί που τα διαχειρίζονται, τα εφαρμόζουν, ή τα λειτουργούν. Εμείς φταίμε, όχι το σύστημα. Νόμοι υπάρχουν, απλά δεν εφαρμόζονται.
Χωρίς να θέλω - το λέω πραγματικά - να δώσω καμμία κομματική ή πολιτική χροιά στα πράγματα, θα πω κάτι μυριοειπωμένο και κοινότοπο, αλλά τελείως αληθινό - γιά μένα τουλάχιστον. Κάπου εκεί στη δεκαετία του '80, χάσαμε τα αυγά και τα πασχάλια. Γίναμε αδιάφοροι γιά τους γύρω μας, εγωιστές και κοντόφθαλμοι, αφού οτι ζητούσε κανείς τότε, γινόταν αν είχε μιά καλή γνωριμία.
Το ενδιαφέρον μας περιορίζεται πιά στα του οίκου μας ΜΟΝΟ και δεν παν να πνιγούν οι άλλοι. Κανείς δεν κάνει σωστά τη δουλειά του, κανείς δεν αξιολογεί κανέναν, κανείς δεν αντιδρά ουσιαστικά. Οι πορείες και οι καταλήψεις, είναι γιά να δικαιολογείται η ύπαρξη αυτών που τις κάνουν.

Συγνώμη γιά την κατάχρηση του χώρου, αλλά είναι κάποια πράγματα που με βγάζουν έξω από τα ρούχα μου. Και δεν είμαι καθόλου ωραίο θέαμα όταν συμβαίνει αυτό ;)

10:10 PM  
Blogger orlando said...

@βατραχοκουκλί
Είχα και έχω τις περίεργες μου και δεν διαβάζω αυτή την περίοδο. Ελπίζω απο εβδομάδα να συνέλθω. Συγνώμη για το εγωϊστικό της υπόθεσης απλά δεν μπορούσα να σταθώ σε μια μεριά πόσο μάλλον να μπλογκάρω. Λυπάμαι που δυσκόλεψαν τα πράγματα..
:(

9:16 AM  
Blogger orlando said...

@dora
Πράγματι στα 80ς χάσαμε το τραίνο... Στην Παιδεία, στις νέες τεχνολογίες στην προοπτική της παγκοσμιοποίησης που τότε ήταν ακόμη στα σπάργανα. Δεν ξέρω όμως ποιός ήταν πιο μλκας πολιτικά: Το σοσιαλοτριτοκοσμικό ΠΑΣΟΚ ή η νεοΕΡΕ Νέα Δημοκρατία; Οσο για την κοινωνία, αυτή ακόμη χαιρόταν που έπεσε η χούντα κι έφυγε ο Κοκός...

9:19 AM  
Blogger orlando said...

@ Πρέζα
Ναι η Παιδεία είναι για όλους μας ένα κομμάτι από τη ζωή μας

9:21 AM  
Blogger orlando said...

@ Αθήναιος
Είσαι σοβαρός; Δεν φτάνει που έχουμε μετατραπεί σε χούφταλα μ αυτά που λες και γράφεις, τσιγκλάς και το ιερόν τέρας τη μέλλουσα κυρία Κοκοβίκου!

9:22 AM  
Blogger cp said...

Να σημειωσω οτι η κ. Κοκοβικου υπηρξε κ. Κοκοβικου για περιπου 4 ωρες και μετα παπαλα η να μην το σημειωσω μην εχουμε καυγαδες σαββατιατικα???

9:57 AM  
Blogger Βασιλική said...

καλημερα ορλαντακο...

3:53 AM  
Blogger Composition Doll said...

Πάω για Γαλλικό, αν δεν δουλεύεις χτύπα τηλέφωνο.

Τι γαλλικό? Μανικιούρ? Μωρέ καλά λέει η Ελένη πως είστε gay!

:pppppp

11:29 PM  
Blogger Αθήναιος said...

Composition το διάβασα αυτό!!!

12:24 PM  
Blogger Composition Doll said...

Και τι σκοπεύετε να κάνετε, Αθήναιε??????

9:06 AM  
Blogger Jason said...

Εγώ με τις συζητήσεις περί εκπαιδευτικών συστημάτων κουράστηκα...

Όποιος είναι να βρει το δρόμο του, μπορεί τελικά να τον βρει one way or another.

4:10 AM  
Blogger Αριστοφανης said...

Orlando είσαι πολύ σωστός. Είχα και γω την τύχη (γιατί περι τύχης πρόκειται) να σπουδάσω εκτώς Ελλάδος. Χαρακτηριστικά θυμάμαι μια μέρα κατά τη διάρκεια της εξεταστικής μας που είχαν οι καθηγητές απεργία (ναί, είχαν οι καθηγητές απεργία στην Αγγλία) και παρόλα αυτά, εμείς δεν καταλάβαμε Τ Ι Π Ο Τ Α. Δεν παρακωλύθηκε ούτε στο ελάχιστο η κανονική ροή του προγράμματος, και άμα δεν μας το λέγανε ότι είχαν απεργία, δεν θα το καταλαβαίναμε. Ούτε χαμένες μέρες, ούτε χαμένες χρονιές. Αποκλειστικά υπεύθυνος για ότι χάνεται από θέμα χρόνου είσαι εσύ και κανένας δεν παίζει με τα χρόνια σου σαν ναναι στραγάλια...

http://aristofanis7.blogspot.com

3:59 AM  
Blogger Charlie Alexandra said...

orlando, where the f*** r u? pls come back.....

4:50 PM  
Blogger Ντροπαλές μικρές ατάκες said...

Οδυνηρές σχετικές σκέψεις

6:32 AM  
Blogger city girl said...

συμφωνώ απόλυτα με jason...

'Όποιος είναι να βρει το δρόμο του, μπορεί τελικά να τον βρει one way or another'

και το λέω έχοντας πάρει γεύση και από τα δύο, ελληνικό πανεπιστήμιο - msc στο εξωτερικό.

Το πρώτο ανοργάνωτο μέχρι αηδίας, με πολλά εμπόδια, ηλίθιους καθηγητές αλλά με σπουδαία ύλη (εάν την διάβαζες μόνος σου).
Το δεύτερο με super κτίρια, καθηγητές, διευκολύνσεις, παροχές να σου κάνουν τον κόσμο σου καλύτερο αλλά με φτωχή ύλη.

Τελικά διαλέγεις και παίρνεις. Όλα είναι στο χέρι σου απλά πρέπει να προσπαθήσεις άλλες φορές περισσότερο άλλες λιγότερο. Το θέμα είναι ότι όταν ήμουν 18 δεν μπορούσα να τα καταλάβω όλα αυτά... Σίγουρα όμως κάτι πρέπει να γίνει.

2:16 AM  
Blogger Βασιλική said...

που εισαι;;;;;;;;;;;;

ερωτηθεις 5/10/2006...
ετσι για να μην ξεχνιωμαστε!!!!

1:30 AM  
Blogger Βασιλική said...

που εισαι;;;;;;;;;;;;

ερωτηθεις 11/10/2006...
ετσι για να μην ξεχνιωμαστε!!!!

11:56 AM  
Blogger Βασιλική said...

που εισαι;;;;;;;;;;;;

ερωτηθεις 16/10/2006...
ετσι για να μην ξεχνιωμαστε!!!!

2:58 AM  
Blogger thegypsy said...

diavazontas to post sou me ekane na niwsw ligo perierga...
Ki egw spoudazw sto ekswteriko kai den mporw na pw oti exw mia ksekatharismeni apopsi peri autou,ti mia xairomai kai tin alli katariemai tin wra kai tin stigmi pou to apofasisa...
To sistima den to sizitaw einai safws kalitero sto ekswteriko par'oti stin ellada alla kerdizeis alla otan vriskesai stin ellada.
Kai sigoura i epaggelmatiki apokatstasi einai pio kerdofora sto ekswteriko alla kai pali exei kai ta arnitika tis...
Den kserw ti na pw...
einai ena thema pou me apasxolei poli ki emena tin idia kai me mperdeuei poli tah elega...

5:47 AM  
Blogger A.P. said...

Spoudasa Italia kai doulevo Amerikh. Kathe mera thisiazo thn oikogenia mou kai kirios thn didimh aderfh mou, pou LATREVO. Eimai giatros kai o mpampas mou ehei estiatorio. Den eiha epilogh.
A.P.

10:29 AM  
Blogger mummy said...

Διάβαζα και με έπνιξε ένας λυγμός. Μήπως όμως βολεύονται και οι Μπεμπεκόσαυροι; Ο ζητών ευρίσκει, ο αιτών λαμβάνει και τω κρούοντι ανοιγήσεται.

12:43 PM  
Blogger fei said...

2006

2 xronia prin
kai den epesa tyxaia se ayto to blog
kai enw 3erw pws monh moy ta grafw monh moy ta akoyw

ena bhma prin t pannellhnies , ma8htria t 19 k 5 ta parataw ola diaolostelnw t episthmes kai 3erontas oti exw paideia strefomai sthn kalwn texnwn

kai an den mpw
feygw gia e3w

kalhmera

4:44 AM  
Blogger Μια δεύτερη γνώμμη said...

re ti thelw sthn ellada otan mporw na brw paneukola ;ejw douelia?

3:57 PM  
Blogger Dave Gray Hospital Delhi said...

Καλώς ήρθατε στον Dave Gray Νοσοκομείο ανθρωπιστικό πρόγραμμα, σχεδιασμένο για να παρέχει στους συμμετέχοντες με τη στήριξη που ενδυναμώνει τους ανθρώπους, δραστηριότητες και υπηρεσίες που καλύπτουν τις ολοένα και πιο σύνθετες ανθρώπινες ανάγκες και τη βοήθεια που διευκολύνει το άγχος των συνθηκών διαβίωσης κακουχίες. Δωρίσουν τα νεφρά για τους απόρους και να πάρει ένα πολύτιμο αποδόσεις των $ 400,000,00 και θα σώσει μια ζωή. Τηλ ή whatsaap 918.050.773.651. e-mail: davegrayhospitaldelhi@gmail.com

1:28 PM  

Post a Comment

<< Home